23948sdkhjf

Lobbar för kollektivtrafik

Identifiera kunden. Ge rätt erbjudande i rätt tid. Mät effekten. Så ska PR-byrån Lazzo DM Byrå hjälpa de svenska trafikhuvudmännen att få fler att släppa ratten och ta bussen.
– Framgångsrik direktmarknadsföring är effektivt. Det vet svenska trafikhuvudmän. I höst bearbetar vi 650 000 bilägare. Kampanjmålet är 20 000 nya resenärer som tillsammans är värda 100 miljoner kr per år, säger Jan Brissman , vd för Lazzo DM Byrå.

Trafikhuvudmännen i Sverige har som gemensamt mål att fördubbla resandet med kollektivtrafiken till 2025. Lazzos erbjudande och mätbara konceptlösning för att hitta nya kunder visar löpande mycket goda resultat. Det visar såväl kampanjmätningar och försäljningsstatistik från samarbete med tolv olika trafikhuvudmän. Bolagets mjukvara och webblösning för hantering av de enorma datamängderna är en del i framgångsreceptet.

– I höst jobbar vi med flera stora kampanjer. Det handlar om DM-satsningar i Värmland, Västra Götaland och Skåne. Dessutom pågår förhandling om kampanjer med flera län. Totalt kommer 650 000 bilägare bearbetas i flera steg. Och kampanjmålen är högt ställda. Totalt förväntas kampanjerna resultera i 20 000 nya kunder inom kollektivtrafiken hos de fyra huvudmännen. Det totala värdet på de kunderna är 100 miljoner kronor i nya, mätbara årliga intäkter. Dessutom bidrar det självklart till minskad trängsel på vägarna och är positivt för miljön, säger Jan Brissman.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.11