23948sdkhjf

Järnvägsjubel i östergötland

Veckas besked från regeringen om satsning på Ostlänken är välkommet och positivt för ÖstgötaTrafiken och alla dess kunder, det uppger Paul Håkansson, vd.
Återgång till fasta och enkla avgångstider på Östgötapendeln är en av fördelarna med bygget av den dubbelspåriga Ostlänken för 30 miljarder kronor. Vissa effekter kommer inom några år, även om det dröjer till 2028 innan det blir trafikstart på hala sträckan från Linköping via Skavsta flygplats till Järna och Stckholm.

– Regerings satsning på snabbtåg gynnar även oss. I och med nya spår genom länet får vi en bättre kapacitet på vår befintliga bana och möjligheter att hålla en hög kvalitet i vår trafik. Problemen med trängsel och störningar kan vi förhoppningsvis då slippa. När Ostlänken är på plats finns förutsättningar för att ha de bra och enkla avgångstider som Östgötapendeln gjort sig känd för. Vi kan även fortsätta vara landets punktligaste pendeltåg, säger Paul Håkansson, vd för ÖstgötaTrafiken.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079