23948sdkhjf

Partybuss till Bråvalla

Swebus inleder sommarens festivalsäsong med en kampanjbuss ihop med DJ-duon Rebecca & Fiona. Bussen fylldes med fans på väg till Bråvallafestivalen i Norrköping.
Den rosa specialbussen avgick från Cityterminalen 27 juni med några av de båda DJ-artisternas fans. Platserna fördelades gen den tävling som Rebecca & Fiona – omkring 50 fans vann och fick åka med specialbussen till Bråvallafestivalen. I bussen drog muskiken igång redan på terminalen ledd av en speciell buss-DJ. Bussen var fylld av balonger och alla fick dessutom en liten påse med gåvor, bland annat solglasögon, solkräm och nyttig dryck utan alkohol. Bäst så, målgruppen här befinner sig i åldersspannet 15 till 29 år med tyngdpunkten nedåt.

På resan gjordes ett överraskningsstopp där alla fansen fick chansen att träffa sina idoler – därefter angjordes Bråvalla för en fet fistivalhelg. Den som missade bussen till Bråvalla får en chans till – Emmabodafestivalen senare i sommar.

– Våra fans förtjänar att ha kul hela tiden. Därför kommer de som lyckas haffa en bussbiljett till Bråvalla eller Emmaboda få den fetaste förfesten på bussen, säger Rebecca & Fiona i ett pressmeddelande från Swebus.

På Swebus säger kommunikationsansvarige Christel Grip att samarbetet är ett kul initiativ som ska få fler ungdomar att välja bussen istället för tåg eller bil:

– Buss är kul, och speciellt de här bussarna. Swebus älskar att Rebecca & Fiona tänker på miljön, precis som vi. Vi är glada att hjälpa deras fans att få en bussupplevelse de sent kommer glömm, säger Christel Grip till rt-forum. Hon fortsätter:

– Rebecca & Fionabussen kommer att rulla hela sommaren till i mitten av augusti. Främst i trafiken till sommarens 15 festivaler som vi kör till men den kommer också att gå i vanlig linjetrafik.

Det här är första gången Swebus löper linan ut och gör en total satsning på en kampanjbuss. Visst kostar det, men för Swebus är det bra marknadsföring och det kan bli uppföljare med andra artister och åldersgrupper framöver. En utmaning är kanske att vända sig till gruppen ”medelålders män” som kan tänkas åka på rockkonserter av litet äldre snitt – just den grupp av svenskar som tycks ha svårast att släppa bilratten.

– Vi kommer alldeles säkert att ta fram fler kampanjbussar framöver, bussen i sig är en fantastisk reklampelare och den här bussen kommer att få många att titta länge på den, säger Christel Grip.

Fotnot. På bilden här ovan syns Jylice Sjölander och Gabriella Lahti, projektledare för partybussen.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078