23948sdkhjf

Strömma vann turistbusstvist

Strömma Turism & Sjöfart  vann marknadsföringstvisten om falsk marknadsföring av sightseeingturer mot Söderberg & Partners-sfärens bolag Stockholm Info.
Strömma bedriver sedan många år en framgångsrik verksamhet med öppna sightseeingbussar i Stockholm. Genom varumärket bolaget Red City Buses AB har Söderberg & Partner-sfären marknadsfört sin sightseeingtur med buss som den ”främsta, enklaste och mest prisvärda” samt ”enda tur med öppen buss”. I går fastställde Marknadsdomstolen att Stockholm Info AB förbjuds använda en formulering med denna innebörd i sin marknadsföring av sightseeingturer med buss då påståendet anses vara felaktigt och vilseledande.

– Det är bedrövligt att det ska behövas ett domslut från Marknadsdomstolen för att avgöra självklarheter som god marknadsföringssed. Men skönt att det äntligen är avklarat, säger Oscar Carheden , vice vd för Strömma Buss AB.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062