Dubbelmässa på TUR
Nordic Outdoor, det nya eventet för äventyrssporter och utomhusaktiviteter, går 2014 parallellt med TUR:s publikdagar som infaller mellan 21 och 23 mars.
– En lovande start, som verkligen gav mersmak. Runt 7 000 besök är en bra siffra och vi har fått positiva omdömen från såväl utställare som besökare. Ett förtroende som vi kommer att förvalta väl, säger Angela Anyai , mässansvarig Nordic Outdoor.
Till nästa gång utökas Nordic Outdoor, som kommer att ta två mässplan i anspråk.
Tidpunkten är 21–23 mars 2014, vilket innebär att Nordic Outdoor går parallellt med publikdagarna för rese- och turistmässan TUR, som har uppemot 35 000 besök.
– Vi vill poängtera att det fortfarande är två skilda mötesplatser som värnar om sin unicitet och sitt varumärke. Men vi ser ju självklart synergier inte minst mot allmänheten vilket talar för ett stort publiktryck, säger Lisa Callert , Business Manager för Nordic Outdoor och TUR.
Martin Kössler , generalsekreterare på Scandinavian Outdoor Group, är mycket positiv till upplägget:
– Det finns stora synergier mellan Nordic Outdoor och TUR . Bland outdoorbranschens aktörer finns produktföretag, aktivitetsföretag samt reseföretag och destinationer med outdoorprofil, som även tillhör målgruppen för TUR-besökare. För Nordic Outdoor, ett nytt event, ger upplägget värdefull exponering och för TUR, som är väl etablerad, innebär den ett tillskott av energi och publikdragande aktiviteter.