TUR Event 2014
TUR Event får premiär under fackdagarna, 20-21 mars, på TUR 2014. Önskemålen om ett sådant här upplägg har funnits länge, enligt mässarrangörerna. Nu infrias de.
TUR Event är en helt ny satsning, med en hög målsättning:
– Vi vill skapa den ledande mötesplatsen för leverantörer inom konferens, möten och events. Vid sidan av utställningen satsar vi på ett spektrum av relationsbyggande aktiviteter, scenprogram, kreativa lösningar samt utbildande seminarier och casepresentationer. Det ska finnas många sätt att medverka på, säger Farhad Kakavand , mässansvarig för TUR på Svenska Mässan.
På utställarsidan vänder sig TUR Event till alltifrån hotell, konferensanläggningar, event- och produktionsbolag till artistförmedlare och leverantörer av catering, eventteknik, dekor och transporter. Bland de medverkande företagen syns också strategiska event- och kommunikationsbyråer som, i det kompletterande och utbildande programmet, bland annat lyfter fram lyckade eventsatsningar, strategier och trender.
På besökarsidan ligger fokus på alla typer av beställare: från företagsledare till event managers, marknads- och försäljningsansvariga, personalansvariga, projekt- och produktionsledare, bokningsansvariga och vd-sekreterare.
Ansvarig projektledare för satsningen blir Beatrice de Maré Peterson, som är ny i TUR-teamet. 2001 tog hon initiativet till KonfEx-mässan. 2008 startade hon Eventdagarna, som nu läggs i malpåse.
– De hade olika inriktning och delvis olika målgrupper. Med TUR Event tar vi nästa steg i utvecklingen. Vi sammanför de bästa delarna och skapar en verkligt kraftfull plattform, med de resurser TUR tillför. Vår målsättning är klar: TUR Event ska visa det stora utbudet, visualisera alla aktörer i branschen och bli branschens ledande mötesplats, säger Beatrice de Maré Peterson.
– Vi är väldigt glada att få Beatrice ombord i den här satsningen, säger Farhad Kakavand.