Ny hotellkedja lanseras
Under eget varumärke lanserar Scandic Hotels en ny hotellkedja, HTL. Det nya hotellkonceptet bygger på bästa citylägen, till bästa pris med smarta digitala lösningar och hög designfaktor.
Den ökade digitaliseringen, fortsatta urbaniseringen, nya mobila möteskulturer med ökade krav på transparens och snabbhet har utvecklat en ny målgrupp med andra prioriteringar än den traditionella hotellgästen. Därför utvecklar Scandic sin hotellportfölj och skapar ett nytt hotellkoncept, och ett systerföretag till Scandic med eget varumärke; HTL.
– Vi har sett liknande initiativ växa fram internationellt och nu säkerställer vi vår position på den nordiska marknaden genom att utveckla ett eget koncept. Få eller ingen annan skulle kunna göra detsamma eftersom utmaningen handlar om såväl rätt kontraktsmodell som resurser för att skapa ett starkt koncept och varumärke för att bygga en ny kedja, säger Anders Ehrling , koncernchef på Scandic.
HTL är ett renodlat hotellkoncept och erbjuder essensen av en riktigt bra hotellupplevelse i storstadsmiljö. Idén bygger på yteffektiva hotell där allt onödigt har tagits bort och istället ökat kvalitén på allt som hotellgästen värderar högt – i princip handlar det om att LESS IS MORE. Det trestaviga namnet HTL är inte något undantag.