23948sdkhjf

Nettbuss kunder nöjdast

Resultatet av en undersökning som SKI gjort visar att Bus4You är den aktör i persontransportbranschen som har de mest nöjda kunderna. Det är femte året i rad som Bus4You får högst betyg. 
Bus4You får ett betyg på 81 och är ensam i persontransportbranschen om att nå ett betyg över 80. SKI skriver i pressreleasen att aktörer som erhåller betyg under 60 har stora svårigheter att motivera sina kunder att stanna kvar hos sig, medan betyg över 75 pekar på en stark relation mellan aktör och kund. “Gemensam nämnare för de bolag som kommer bra ut är enkelhet, smidighet och tillgänglighet. Det gäller inte bara resan utan också det som är runtomkring, dvs. biljetter, ta sig till och från terminal eller liknande”, skriver Johan Palmer vd för Svenskt kvalitetsindex, SKI, i pressreleasen.

– Vi är naturligtvis enormt stolta över detta betyg och för förtroendet från våra resenärer. Det är både ett betyg på att vi gjort ett bra jobb och en sporre att göra ett ännu bättre jobb framöver, säger Mats Johansson , vd för Nettbuss Express AB där varumärket Bus4You ingår.

Bus4You växer stadigt och har i år satsat på både inköp av nya, lyxiga bussar och en ny linje.

– Det har fallit väldigt väl ut och vi är så tacksamma för att våra kunder gillar det vi gör. Vi har förändrat synen på att resa med buss och vi är inte bara bäst i klassen, utan bäst i hela skolan. Jag är mycket stolt över våra duktiga förare och den övriga personalen för det arbetet, säger Mats Johansson.

Nettbuss Express AB består även av varumärket Nettbuss express, som vänder sig till de resenärer som söker resa till marknadens lägsta pris. Nettbuss express fick betyget 78 enligt den senaste SKI-mätningen, vilket tyder på ett mycket starkt förtroende och hög lojalitet.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.144