23948sdkhjf

Nya TUR – inte för vem som helst

Nya TUR  har skärpt kraven på de som vill besöka fackdagarna – dessutom är prislappen större men mötena kommer att ge mer tillbaka, lovar arrangörerna.
– Alla som vill delta måste anmäla sig i förväg och få ett OK från oss, säger Farhad Kakavand , affärsansvarig för TUR på Svenska Mässan i Göteborg. Han fortsätter:

– TUR är inte längre en generell mötesplats. Under fackdagarna arrangerar vi istället tre olika mötesplatser, nischade mot tydliga målgrupper.

De tre mötesplatserna är:


Svensk besöknäringskongress, 18-19 mars
Scandinavian International Travel Meet (SITM), 19 mars
Business Travel & Meetings Forum, 19 mars

Svensk besöksnäringskongress är den första i sitt slag och riktar sig till alla aktörer inom den svenska besöksnäringen. För att delta krävdes att biljetten var köpt via eventets hemsida 13 mars eller tidigare, men i mån av plats kan deltagare fortfarande släppas in, enligt Farhad Kakavand.
Scandinavian International Travel Meet ( SITM ) är en renodlad outgoingmässa. Utställare är utländska destinationer, hotellkedjor, flygbolag och liknande. Besökare är alla som beställer och paketerar resor: resebyråer, bussresearrangörer, travel managers och eventbokare på den skandinaviska marknaden. För att besöka SITM måste man ha en inbjudan. Det gick också att göra intresseanmälan på hemsidan till 16 mars, men kraven är tuffa och få lär ha fått chansen att komma in den vägen.

– Man måste passa rätt profil: utställare ska ställa ut, köpare ska besöka. Tillhör man exempelvis en hotellkedja eller destination, men inte har en monter, kan man alltså inte förvänta sig att bli insläppt som besökare, säger Farhad Kakavand.

Han understryker också att SITM handlar om att göra affärer. Genom att anmäla sig i tid får man också tillgång till matchmakingtjänsten för att boka affärsmöten.

Business Travel & Meetings Forum riktar sig till travel managers och köpare av affärsresor, möten och konferenser på nationella och internationella företag. Utställare är arrangörer, leverantörer, konferensanläggningar och liknande. Konceptet bygger på matchning och förbokade möten. För att få delta krävdes en intresseanmälan på eventets hemsida senast 6 mars som därefter dessutom accepterats av arrangörerna.

Däremot är TUR:s stora resemässa, som äger rum 20-22 mars, sig mer lik. I år med matupplevelser och aktiv livsstil som teman.
– Till den är givetvis även branschpersoner välkomna att köpa biljett, men minns att mässan är riktad mot slutkonsument, inte business to business, säger Farhad Kakavand.

RESFORUM och rt-forum kommer att vara på plats i Göteborg under fackdagarna. Redaktionen rapporterar mer om det just på rt-forum, så titta in här från 19 mars!
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063