Taxibolag gynnar välgörenhet
Välgörenhetsorganisationer får möjligheten att sprida sina budskap med hjälp av Taxi 020:s bilar – de får en rullande reklampelare helt kostnadsfritt.
Sedan den 14 mars har människor i Stockholm kunnat ta del av information från organisationen BRIS (Barnens Rätt I Samhället) på insidan och utsidan av Taxi 020:s taxibilar. Samarbetet är startskottet på Taxi 020:s satsning att synliggöra organisationer som bidrar till ett bättre samhälle.
– En av fördelarna med vår verksamhet är att det är lätt att sprida budskap till en bredare allmänhet. Med drygt 1200 gula bilar på gatorna i Stockholm är vi en kraftfull kanal för att nå ut. Det vill vi använda till att göra gott, säger Frederick Scholander , Marknads- och försäljningschef på Taxi 020.
Taxi 020:s chaufförer kör många ensamåkande barn, vilket är en bakomliggande faktor till samarbetet med BRIS. Målsättningen är att även framöver samarbeta med organisationer som med omtanke och ansvar gör samhället lite bättre. Taxibolaget ser sig själva som pionjärer vad gäller miljö, och är till exempel det första taxibolaget i landet som satte in en elbil som taxi.