Nobinas kundnöjdhet i topp
Nobina visar fina kvalitetsresultat i branschens stora temperaturmätare för den svenska marknaden, Kollektivtrafikbarometern 2015.
– Kollektivtrafikbarometern 2015 är ett riktigt bra kvitto på vårt strategiska kvalitetsarbete. Vi arbetar systematiskt med allt från ge våra förare rätt förutsättningar till att rusta fordonen för ett gott kundmöte. Det resulterar i nöjdare kunder och förhoppningsvis också fler som väljer kollektivtrafiken, säger Jan Bosaeus , vd för Nobina Sverige. Han fortsätter:
– Framgångarna ligger förstås också i att uppdragsgivare ger oss rätt förutsättningar. I Värmland valde man i sin senaste bussupphandling att utvärdera kvalitet, då bygger man in det goda kundmötet i trafikavtalet och ger vårt samarbete rätt målbild. Det gynnar oss och Värmlandstrafik som samarbetspartners, men framförallt vår gemensamma kund.
Fotnot. Kollektivtrafikbarometern uppmärksammas av många aktörer runt om i Sverige - vi kommer att publicera några av dessa här på Rt-forum men vi kan inte ta med alla.