Stenberg till Scandic
Scandic har rekryterat marknadsföraren Frippe Stenberg - hans uppgift blir att stärka varumärket och kunderbjudandet.
Scandic rankas bland annat som bästa hotellvarumärket i Norden av den internationella konsultfirman BDRC. Även gästerna bekräftar Scandics popularitet och närmare 40 procent av koncernens logiintäkter kommer från bolagets lojalitetsmedlemmar, allt enligt hotellkedjans egna uppgifter. För att ytterligare stärka varumärket och kunderbjudandet har Scandic rekryterat Frippe Stenberg till tjänst som Vice President Brand & Guest Journey. Han får ett övergripande ansvar för att vidare-utveckla Scandics varumärkesplattform, kunderbjudande och innovation av digitala tjänster och upplevelser. Frippe Stenberg, ett välkänt namn inom marknadsföring och reklam, till en roll med ansvar för Scandics varumärke och kunderbjudande, inklusive den digitala utveckling och innovation.
Frippe Stenberg har en lång och gedigen erfarenhet från såväl traditionell som digital marknadsföring, närmast från en position som vd för mediebyrån Vizeum Sverige. Innan dess var han marknadschef på Tele 2 i Sverige och han har även haft ledande befattningar och seniora positioner inom Svenska Spel, Storåkers McCann samt ANR BBDO.
– Scandic har Nordens starkaste hotellvarumärke. Med rekryteringen av Frippe Stenberg vill vi stärka vår förmåga till att ytterligare utveckla vårt varumärke och kunderbjudande, inte minst inom det digitala området som växer i betydelse för våra gästers totala gästupplevelse, säger Thomas Engelhart , kommersiell direktör Scandic.
– Scandic har ett genuint varumärke och har gjort en spännande varumärkesresa. Jag har följt bolagets utveckling under de senaste åren och det ska bli väldigt kul att få möjlighet att fortsätta utveckla varumärket, erbjudandet och den så viktiga kundresan tillsammans med teamet på Scandic, säger Frippe Stenberg .