23948sdkhjf

Statiol blir Circle K

Varumärkesbytet av Statoil i Europa har inletts - Länna/Skogås utanför Stockholm var först ut med att bli Circle K i den processen.
Det kommande året kommer den blå Statoilfärgen att bytas ut mot Circle K:s färger – rött, vitt och orange.

– Det här är en historisk dag. Statoilvarumärket i Europa tar ett stort steg framåt. Våra kunder kommer fortfarande att möta samma vänliga personal hos oss, vi ligger kvar på samma platser och erbjuder samma produkter och tjänster som vi har varit kända för som Statoil. När vi nu blir en del av den globala familjen Circle K fortsätter vi att ta vara på möjligheten och utveckla ännu bättre kunderbjudanden, säger Jacob Schram , Group President Europe för Alimentation Couche-Tard Inc, som äger det globala Circle K nätverket.

Sverige är det första landet i Europa att byta varumärke till Circle K. I Sverige kommer 490 stationer byta varumärke under det kommande året.

Varumärkesbytet av 1500 Statoilstationer i Europa kommer att vara slutfört 2018. Det omfattar 10 000 pumpskyltar och 70 kilometer takramper. Globalt kommer nästan 11 700 Circle K stationer över 23 länder och tre kontinenter få det nya uppdaterade Circle K varumärket under den här perioden.

– Denna förändring ligger helt rätt i tiden och ger oss stora möjligheter. Vi hoppas kunna göra Circle K lika, eller ännu mer omtyckt och familjärt, som Statoil varit. Statoil är marknadsledare inom många områden och vi tar med oss mycket vidare, bland annat vår fortsatta utveckling av vårt drivmedelsvarumärke, miles. Nu går vi in i en ny fas som del av ett starkt globalt varumärke med en tydlig lokal förankring. Det viktigaste kommer alltid att vara det som kunden värdesätter, och det ska vi se till att bygga vidare på, säger Morgan Wiktorsson , vd på Circle K i Sverige.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064