Stena satsar på seniorer
Under hösten lanserade Stena Line Sköna söndag – En kryssning som siktar sig till seniorer och en målgrupp med en mer flexibel vardag.
Att seniorer är en viktig målgrupp för Stena Line framgår tydligt i rederiets bokningsstatistik. Faktum är att 30 procent av de cirka två miljoner svenska resenärer som reser med Stena Lines färjor varje år är över 55 år. Populärast är att resa med linjen Göteborg – Fredrikshavn. Det är därför ingen slump att Stena Lines nya storsatsning riktar sig till just resenärer i den äldre målgruppen med destinationen Danmark i sikte.
Sedan 22 september halverar Stena Line priset på hotell och resa på avgångar under söndagar med hemresa på tisdagen därefter. Ett upplägg som alltså anpassats för att passa den mer flexibla och äldre målgruppen.
– Seniorer har en lång tradition av att resa med oss och detta vill vi givetvis ta till vara på. Genom att se till målgruppens något högre flexibilitet i vardagen kan vi med denna kampanj erbjuda lägre priser än någonsin. Jag tror detta kommer att uppskattas av många och att efterfrågan kommer vara hög redan från början, säger Mona Ulvåknippa , Marknadsansvarig på Stena Lines Danmarkslinjer .