23948sdkhjf

Viking Line skänker pengar

Viking Line donerar en del av sina kryssningsintäkter till Näsdagsinsamlingen - En kampanj för att hjälpa de mest utsatta barnen.
En kryssning gör gott. Viking Line deltar i Näsdagskampanjen 2016 och donerar en euro för varje passagerare som bokar sin resa via Näsdagskampanjen, som pågår fram till 14 november i år. Intäkterna från Näsdagskampanjen används för att stöda tillgången till utbildning, hälsa, trygghet och näring för de allra mest utsatta barnen.

Näsdagsinsamlingen har ordnats i Finland sedan 2007 i syfte att samla in medel för att hjälpa världens barn. Näsdagsstiftelsen fungerar som kampanjbyrå för nio organisationer (Unicef, Röda Korset, Kyrkans Utlandshjälp, Fida, Rädda Barnen, Plan, Solidaritet, Finlands Fackförbunds Solidaritetscentral SASK och Finska Missionssällskapet) som genom sin verksamhet ser till att hjälpen når fram.

– För oss vikingar är detta ett understödsobjekt som ligger oss särskilt varmt om hjärtat, eftersom barnen och barnkunderna är väldigt viktiga för oss. Vi vill därför göra allt vi kan för att bidra till att öka Näsdagspotten. Vårt mål är att samla in minst 15 000 euro för ett gott ändamål, och förhoppningsvis ännu mer, säger Samuli Heiskala , marknadsföringschef vid Viking Line.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063