23948sdkhjf

Underhållning gratis på Flixbus

Sverige blir först i Europa att erbjuda passagerarna gratis medieunderhållning ombord på bussen – där är uppstickaren Flixbus som inför detta med start i Sverige

Restiden flyger iväg: passagerarna på expressbusslinjer kan koppla av bland ett urval av Hollywoodfilmer, Amazon TV-serier, ljudböcker, e-böcker, e-tidningar och spel. Tester av tjänsten har pågått fyra veckor i Sverige och innehållet kommer löpande att uppdateras.

Passagerare kopplar av med underhållningsportalen från Flixtainment.

Efter att ha digitaliserat bussbranschen känns det fantastiskt roligt att kunna fortsätta på samma spår och förnya upplevelsen även ombord på bussarna, säger Peter Ahlgren som är vd för Flixbus Norden.

I början på februari stod det klart att alla ordinarie FlixBus-fordon i Sverige har utrustats med tjänsten. Under de följande veckorna fick passagerare på utvalda resor möjligheten att testa olika funktioner och lämna omdömen och förbättringsförslag.

Vi arbetar hela tiden med att utveckla kreativa idéer som kan göra bussresan bekvämare, modernare och roligare, och det här är ett exempel på det. Feedbacken vi fått från våra kunder tyder på att tjänsten är väldigt uppskattad! Vi har några lokalanpassningar kvar att genomföra under året och kommer löpande att uppdatera innehållet, säger Peter Ahlgren.

Systemet kommer att lanseras i hela FlixBus europeiska flotta, men Sverige är det första landet att få tjänsten. Kommande marknader att införa underhållningsportalen ombord är Danmark och Frankrike, och mot slutet på året planeras majoriteten av företagets europeiska flotta att ha tjänsten på plats.

FlixMobility bygger på nära samarbeten med lokala transportbolag: Flixbus ansvarar för teknologisk utveckling, nätverksplanering, prissättning, driftkontroll och marknadsföring medan företagets lokala busspartners sköter den dagliga driften av fordon. Tack vare den unika affärsmodellen fortsätter FlixBus att driva framåt innovationer inom den traditionella transportmarknaden. Bara under det senaste året lyckades man lansera integrationer med Apple Pay, Google Pay, Google Assistant, platsreservationer i bokningsprocessen, möjligheten att följa bussens närvaro i realtid samt även erbjöd VR-headsets på bussresor till och från i Las Vegas.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078