Äntligen kunde branschen mötas
Nära 230 förväntansfulla personer deltog på årets upplaga av Busstorget i Tylösand som var det första fysiska mötet sedan 2019. Det uppdämda behovet av att nätverka och diskutera turistbussbranschens utmaningar efter två år av pandemi, var stort.
Anna Grönlund, branschchef Sveriges Bussföretag, Jonas Pettersson, försäljningschef Volvo, Pär Wik, försäljningschef Daimler, Jörgen Westh, affärsområdeschef Neoplan och Lars-Olof Gunnarsson, försäljningschef på VDL. Foto: Sophie Eriksson
Under två dagar samlades företagare, fordonstillverkare och verksamma inom turistbussbranschen i Tylösand. På schemat stod bland annat drivmedel, kompetensbrist, utmaningar för turistbussens framkomlighet i städer och på landsbygden samt visning och provkörning av fordonstillverkarnas bussar. De stora fordonstillverkarna och leverantörerna Scania, ...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration