Säg hej till "Strawberry"!
Nordic Choice är en av de största aktörerna i resebranschen i Norden, med Petter Stordalen i spetsen. Nu meddelar hotellkedjan att man byter namn, till "Strawberry". Visionen de kommande 10 åren är glasklar: antal hotell ska dubblas och fördelar och tjänster i lojalitetsprogrammet utvidgas.
– Tillsammans med fantastiska kollegor har vi byggt en av Nordens största hotellkoncerner med hotellupplevelser från lågpris till lyxsegment. Målet är att vara den mest spännande reselivsaktören i hela Norden, och då måste vi vidareutveckla företaget genom att bredda produkterna och tjänsterna som ingår i vår lojalitetsklubb och hotellkoncern. För att markera bytet ska företaget byta namn till Strawberry och vi glädjer oss att starta den här resan, säger Petter Stordalen, ägare av Strawberry och grundare av Nordic Choice Hotels.
Nordic Choice Hotels grundades under 1990-talet och företaget har sedan dess haft en starkt tillväxt. Under åren 1997 till 2000 växte företaget med ett nytt hotell varannan vecka och 50 nya anställda var tionde dag. Idag är Nordic Choice Hotels den största hotellkoncernen i Norge och Sverigen. I Norden har företaget totalt 214 hotell i fem länder, inklusive Baltikum, 3 000 lägenheter inom affärsområdet Strawberry Living och 15 000 anställda.
– Vi har byggt vår framgång på att ha branschens bästa medarbetare. Grunden och tryggheten i det vi nu ska göra bygger på en stolt historia med stor genomförandekraft. Nu tar vi företaget in i en ny tid som ska möta framtidens reseliv och då måste vi tillsammans skapa en ännu mer attraktiv lojalitetsklubb med produkter och erbjudanden anpassat till framtidens gäst. Samtidigt ska vi bygga vidare på kärnan i allt Nordic Choice står för - nämligen hållbarhet, mångfald och inkludering samt att ge människor en chans och kämpa mot utanförskap, säger Torgeir Silseth, vd för Nordic Choice Hotels.