Bombardier fick UITP:s marknadspris
Utmärkelsen för bästa marknadsföringsstrategi inför UITP World Congress and Mobility & City Transport Exhibition, delades ut till Bombardier Transportation på mässan i Wien.
UITP mässan är det viktigaste internationella forumet för kollektivtrafik och inför årets mässa i Wien den 8-11 juni hade UITP skickat en förfrågan till utställarna om deras marknadsföringsstrategi inför mässan.
– Vårt beslut att tilldela Bombardier denna utmärkelse är motiverat av deras omfattande, professionella och diversifierade marknadsstrategi. Företaget bidrog avsevärt i marknadsföring av UITPs kollektivtrafikmission, förklarade Dr Hans Rat , Generalsekreterare i UITP, i samband med att utmärkelsen överlämnades till Sharon Christians , Vice President Communication and Public Affairs, Bombardier Transportation.
Bombardiers marknadsaktiviteter omfattade ett flertal aktiviteter såsom, flerspråkigt nyhetsbrev, internationell annonskampanj i tåg- och affärsmedia såväl som bilagor i bransch- och dagstidningar.
Text och bild: Lennart Ask