23948sdkhjf

TUR 2013 trappar ner

Nästa år tar TUR steget upp till en ny nivå och ned till en lägre. I klartext innebär det här att Sverige-avdelningen flyttar ner till bottenplanet, branschen en våning upp.
Men tvärt mot vad rubriken antyder så handlar den inte om någon neddragning:
– Nu blir mässan ännu vassare, säger Per Magnusson , mässansvarig.

Det stora förändringsarbetet, som syftar till att skapa en effektivare och attraktivare mötesplats, har lett fram till en rad nyheter på årets TUR. Arbetet fortsätter och redan nu står det klart att 2013, då TUR firar 30-årsjubileum, får mässan ett helt nytt utseende.

Förändringarna innebär, i korthet, att Sverige-utställarna på plan två flyttar ned till bottenplanet och förenas där med utställare från alla andra länder. Plan ett blir därmed en utställningsyta för hela världen.

Övre planet görs om till en exklusiv mötesplats för business to business, som bara håller öppet under fackdagarna.

– Vår ambition är att öka valmöjligheterna. Utställare som enbart vänder sig till branschen kan välja att ställa ut i två dagar, istället för fyra. Ett tids- och kostnadseffektivt alternativ. Vi kommer också att erbjuda fler sätt att medverka, säger Per Magnusson.

I direkt anslutning till utställningen på plan två arrangeras intresseväckande seminarier och workshops. Här skapas också inbjudande miljöer för affärsmöten.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.067