23948sdkhjf

Uppåt för Nettbuss

Nettbuss express fortsätter att skörda framgångar - både ekonomiskt och när det gäller kundnöjdhet. Resultatet ökade rejält under 2012 liksom omsättningen.
Trots att bussbranschen är tuff, med konkurrenter som pressar priser och vinster till ett minimum, lyckades företaget Nettbuss Express att öka vinsten rejält under 2012 . Och än viktigare: den goda utvecklingen fortsätter i år, med en resandesökning hittills på hela 25 procent. Tillväxten för de båda varumärkena som ingår i koncernen, Bus4You och Nettbuss express, är fortsatt stark. Under ett mycket gott 2012 ökade omsättningen i företaget till 110,3 miljoner kronor (98,0 miljoner kronor) och även resultatet är mycket bra, 9,05 miljoner kronor (1,6 miljoner kronor), för att vara i en starkt konkurrensutsatt bransch.

Att satsningen på komfort betalar sig visar dels de positiva siffrorna i bokslutet dels mätningarna av kundnöjdhet. För Bus4You har för tredje året i rad bekräftat sin ställning som det transportbolag som har flest nöjda kunder. Med en kundnöjdhet på hela 78,8 procent i den senaste undersökningen från SKI (Svenskt Konsumentindex) utklassar Bus4you hela den övriga resebranschen. Även Nettbuss Express har många nöjda kunder, trots att det är ett uttalat lågprisalternativ.

– Vi tror starkt på vårt komfortkoncept. Våra kunder vet att vi ger dem den bästa resan för pengarna. Komfort och mycket god tidspassning gör att vårt företag har ett stort förtroende hos våra resenärer, säger Mats Johansson , vd för Nettbuss Express.

Under årets 20 första veckor, till och med 19 maj, har företaget ökat antalet resenärer med hela 25 procent, jämfört med föregående år. Och utvecklingen fortsätter med bland annat nyinvesteringar. Till exempel har Nettbuss express bytt ut en dryg fjärdedel av bussarna och Bus4You utökar antalet expressbussar med hög komfortnivå. I år har redan två nya Bus4You-bussar införskaffats.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078