23948sdkhjf

På TUR finns svaret!

Stora förändringar väntar inom den dynamiska resebranschen. Vilka produkter, vilken smart teknik står näst i tur – svaren på de frågorna levereas på TUR.
– På TUR kan du delta i viktiga debatter och seminarier med aktuella ämnen i branschen men också få en inblick i vad som väntar oss i framtiden, säger Lisa Callert , mässansvarig för TUR 2013.

Att ligga i utvecklingens framkant är ett måste för den som vill lyckas inom den stenhårt konkurrensutsatta rese-, turism- och mötesnäringen. På TUR 2013, på Svenska Mässan i Göteborg den 21-24 mars, tar framtiden plats.

– Bland årets utställare finns ett tiotal inkubatorföretag, huvudsakligen från Chalmers Innovation. De har produktutvecklat innovationer och tagit fram en rad färdiga lösningar. Mycket spännande, då de riktas speciellt mot vår bransch och berör alla segment, säger Lisa Callert.

Över 200 huvudutställare och hundratals samutställare har hittills bokat plats på TUR 2013, fem veckor före mässtart.

– Det strömmar in bokningar varje dag. Vi är nöjda så här långt, säger Lisa.

Drygt hälften av utställarna är destinationer. Turkiet är störst i utlandsavdelningen med 374 kvadratmeter, uppdelat på tre montrar. Ett antal länder som inte varit med på länge återvänder i år, bland annat Schweiz, Burma, Liechtenstein, Jamaica och franska Saint Martin.

Den andra hälften utställare är företag och organisationer från besöksnäringens alla delar. Ett axplock: Amadeus, Congrex, Resia, Swanson Travel, Best Western, Elite Hotels, Radisson Blu, Brussels Airlines, TAP Portugal, Turkish Airlines, SJ, Finnlines, TT-Line, UD, Kammarkollegiet, Tillväxtverket, Trafikverket, Trygg-Hansa, Liseberg, Google och Bangkok Hospital.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079