Lindgren till Jernhusen
Martin Lindgren har börjat som ny försäljningschef för handel och kontor på Stockholms Centralstation och Cityterminalen. Uppdrag: förbättra service och handel för resenärerna.
– Målet är att butikerna på bästa sätt ska attrahera de ca 280 000 besökarna med intressanta erbjudanden varje dag. Genom de centrala lägen och flöden vi erbjuder, har vi ett av Sveriges starkaste och mest attraktiva lägen för butiker, kaféer och restauranger. Genom att fortsätta förbättra stationsmiljön och bredda butiksutbudet kan vi erbjuda resenärerna en ännu bättre upplevelse och ännu bättre service på stationen, säger Martin Lindgren .
Som ett första steg bjuder Martin Lindgren in etablerare inom retail till en etableringsträff. Den 14 mars öppnas portarna för Jernhusens Retail Day , ett ”öppet hus” för nationella och internationella företag där Jernhusen presenterar framtidens stationer samt hur butiksföretagens etablerare kan anpassa stationsytorna på bästa sätt. Jernhusen kommer också att prata om retailtrender.
– Vi är en av flera aktörer som arbetar för att öka kollektivtrafikresandet. Samtidigt är det viktigt att poängtera att det inte enbart är resenärer som befinner sig på stationerna, även de som bor eller jobbar nära en station är viktiga att nå, säger Martin Lindgren.