23948sdkhjf

Ny webb till Uppsalaturisten

13 mars lanserade Destination Uppsala en helt ny destinationswebb. Tanken är att den nya webben uppbyggd på helt ny design ska locka fler turister till Uppsala.
Tillsammans med Uppsalaföretagen Phosworks och nearU presenterades en av Sveriges kanske mest moderna destinationssajter 13 mars. Med nytänkande design och anpassningsbar teknik ska besökarna möta en modern Uppsalaupplevelse i digitalt format.

– Det är med stolthet vi nu presenterar nya destinationuppsala.se. Ambitionen har hela tiden varit att utveckla Sveriges bästa destinationssajt och vi känner oss väldigt nöjda med resultatet, säger Tiina Mykkänen , vd Destination Uppsala.

Destinationswebben har skapats i en svensk och engelsk version som riktar sig främst till privatturister, men även mötesindustrin har fått en egen omfattande del på båda språken. Webbplatsen bygger på ny modern responsiv teknik som innebär att den anpassar sig till storleken på besökarens skärm och till den plats där besökaren befinner sig när den söker inspiration. Designen utgår ifrån ett modernt gränssnitt inte helt olikt ett månadsmagasin och kombinationen ska ge besökaren en inspirerande upplevelse.

– Vårt uppdrag är att sälja och marknadsföra Uppsala och den nya webbplatsen ger oss chansen att visa upp stadens alla möjligheter, allt från stora möten till rekreation och nöje, säger Tiina Mykkänen.

Det digitala produktionsbolaget Phosworks har tagit fram den moderna, inspirerande designen och webbutvecklarna på nearU har förvandlat designen till en fungerande webbplats. Destination Uppsala i samarbete med Daniel Linde på Solid Partner har drivit projektet.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.109